Blog

 

01.08.2008

Arta de a comunica sau... arta de a vinde carti?


Daca ati avut vreodata intuitia sau certitudinea faptului ca miile de carti care ne invata cum sa citim mai bine limbajul trupului, cum sa ii "citim" pe ceilalti dintr-o privire, cum sa ii manipulam sau sa stapanim mai bine arta persuasiunii s.a.md. sunt gunoaie, poftiti de cititi un articol care va confirma ca aveti dreptate.

E vorba de articolul "Fii impactant si asertiv", de Lucia Terzea-Ofrim, in Dilema Veche de saptamana aceasta (nr. 233) in care este comentata cartea lui Pascal Lardellier "Arretez de decoder! Pour finir avec les gourous de la communication" ("Incetati sa decodati! Pentru a termina cu acesti guru ai comunicarii").

Articolul are ca subiect invazia de carti din categoria self-help care "asigura cu voce tare reusita, ba chiar fericirea, toate trecand prin stapanirea regulilor comunicarii interpersonale". Ce au in comun aceste carti? "Toate aceste lucrari au o viziune reductiva, maniheista, sectara asupra comunicarii interpersonale, orice relatie fiind conceputa dupa o logica belicoasa: o lupta ce trebuie castigata cu orice pret, intr-o atmosfera de suspiciune generala. [...] Gesturile sunt grabit interpretate univoc, fara nuante, decupate din context [...] Corpului i se aplica o lectura dogmatica, concluziile sunt definitive. [...]"

Intrebarea care se merita a fi pusa, dupa parerea mea, este de ce se vand atat de bine aceste carti? Exista o nevoie reala a multora de a-si imbunatati "comunicarea", "intelegerea" de sine si/sau a celorlalti sau este o nevoie indusa, din motive comerciale, de catre edituri? Daca nevoia este reala, de ce apeleaza oamenii la astfel de formule reductioniste "de-a gata"? Pentru ca oamenii, in general, prefera raspunsuri simple la intrebari complexe sau pentru ca nu li se ofera alternative?

Va invit sa cititi singuri articolul.

 
 
TopBIZ.ro - afaceri de top!
Alege NET Rom Business pentru succesul afacerii tale!
Copyright © 2007 Psihogen. Toate drepturile rezervate.